Rabu, 16 Februari 2011

Syahdunya hari ku..

Awal pagi...hujan mencurah-curah turun. Suasana sejuk, kelam dan mendung. Saya juga bangun dengan hati yang kurang ceria. Bagaikan turut ikut suasana yang suram.

Aduh.. sangat tidak proaktif. Sangat kurang semangat. Sangat syahdu...Kenapa hati ni mula bersyahdu syahdan...

Memang mudah untuk saya katakan pada diri, be strong, face it.. tapi saya hanya seorang manusia. Hati saya juga mudah tersentuh. Walau ada seorang teman pernah memberitahu saya, dia kagum dengan semangat dan sifat positif saya. Tapi saya juga sering menyoal diri, positifkah aku? Mungkin..most of the time. Namun, adakala pegangan goyah jua jika sering diterjah ujian. (Ujiankah?) Adakala saya terkulai jua jika sering diasak dugaan. Adakala serasa ingin lari jauh. Tapi akan selesaikah semua masalah, akan terungkaikah semua untaian yang membelit diri? Kerana saya sedar tak seorangpun dari kita bebas dari masalah. Cuma yang membezakan kita adalah bagaimana kita menghadapinya. Bagaimana kita melihatnya. Lantas..bagaimana saya melihat ini sekarang?

Semoga hati saya terus utuh tidak diterpa kesyahduan begini lagi.. Bak kata seorang teman, apapun pilihan dan keputusan yang kita buat pasti  cabarannya. Pilih di kiri mungkin manis tapi apa pula di sebalik kemanisan itu. Pilih di kanan, walaupun pahit mungkin ada terselit sedikit kemanisan di hujungnya. Jadi terserah kepada saya, adakah ingin menghadapi atau lari mencari masalah lain pula..(?)

nota: sekadar luahan hati si bunga....

1 ulasan:

  1. oloh. ciannya. sabar akakku. ceh akakku pulak. hehe. syabas kerana menjadi wanita yang tabah. ibu yang bekerjaya

    BalasPadam