19 May 2011. Saya terima satu panggilan telefon dari seorang klien yang juga teman saya yang agak rapat. Cemas beliau bersuara, "aku buang air berdarah... memang keluar darah je"
Sayapun cemas, risaukan kesihatan beliau. Lantas saya meminta beliau (beliau berada di Bera) ke klinik dan minta doktor buat satu surat rujukan ke hospital. Saya juga cemas, kerana waktu telah malam dan saya benar-benar tidak dapat menghantar beliau ke hospital. Satu lagi panggilan saya terima, mengatakan beliau telah dapat surat tersebut dan adiknya akan menghantar beliau ke Kuantan (KPJ Specialist). Hati saya lega, sempat juga meminta maaf kerana tidak berkesempatan nak hantar.
2.30 am saya terima mesej mengatakan beliau telah selamat diwadkan. Pagi esoknya saya hubungi Prudential untuk mengesahkan GL dikeluarkan untuk sahabat saya itu. Done. Hati saya lega, kerana hari itu saya telah berjaya membantu sahabat saya. Riang walaupun masih risaukan kesihatannya.
20 May 2011. Petang. Saya terima panggilan dari adik ipar sahabat saya tadi. Beliau bertanyakan tentang bil hospital, adakah Prudential akan bayarkan. Jadi sebagaimana yang telah saya terangkan kepada abang iparnya, saya terangkan sekali lagi kepadanya. Alhamdulillah, beliau faham dan saya lega kerana sekurang-kurangnya saya berjaya ringankan beban keluarganya ; dari segi bebanan kewangan dan perasaan. Saya cuma meminta sahabat saya supaya bertenang dan berehat kerana urusan hospital dan bil saya yang akan uruskan. Terharu bila beliau berkali-kali mengucapkan terima kasih kepada saya. Oh lupa, beliau disahkan mengalami pendarahan usus yang serius dan perlu dipantau selama 5 hari untuk antibiotik dan jika masih tidak sembuh beliau mungkin akan menjalani pembedahan.
23 May 2011. Saya telefon sahabat saya, bertanya keadaannya. Alhamdulillah beliua telah dibenarkan keluar. Sekali lagi beliau berterima kasih . Berkali-kali sehingga bergenang air mata saya. Dulu saya sangat menghargai beliau kerana menyokong bisnes saya dengan mengambil polisi yang saya cadangkan walaupun beliau belum faham sepenuhnya kepentingan polisi tersebut. Saya amat menghargainya. Kini dengan polisi tersebut saya mampu membantu beliau yang dalam kesakitan dengan memberi pilihan untuk mendapatkan bantuan perubatan pakar dan bil ditanggung oleh polisinya. Dan saya dihargai. Juga amat dihargai bilamana beliau meminta saya quote kan quotation untuk polisi satu keluarga pula. Alahamdulillah......:) rezeki saya.
Dalam dua minggu lagi saya akan hantarkan pula cek tuntutan hospitalnya yang bernilai RM1000. Alhamdulillah, whats matter is sahabat saya sihat dan gembira.
Sayapun cemas, risaukan kesihatan beliau. Lantas saya meminta beliau (beliau berada di Bera) ke klinik dan minta doktor buat satu surat rujukan ke hospital. Saya juga cemas, kerana waktu telah malam dan saya benar-benar tidak dapat menghantar beliau ke hospital. Satu lagi panggilan saya terima, mengatakan beliau telah dapat surat tersebut dan adiknya akan menghantar beliau ke Kuantan (KPJ Specialist). Hati saya lega, sempat juga meminta maaf kerana tidak berkesempatan nak hantar.
2.30 am saya terima mesej mengatakan beliau telah selamat diwadkan. Pagi esoknya saya hubungi Prudential untuk mengesahkan GL dikeluarkan untuk sahabat saya itu. Done. Hati saya lega, kerana hari itu saya telah berjaya membantu sahabat saya. Riang walaupun masih risaukan kesihatannya.
20 May 2011. Petang. Saya terima panggilan dari adik ipar sahabat saya tadi. Beliau bertanyakan tentang bil hospital, adakah Prudential akan bayarkan. Jadi sebagaimana yang telah saya terangkan kepada abang iparnya, saya terangkan sekali lagi kepadanya. Alhamdulillah, beliau faham dan saya lega kerana sekurang-kurangnya saya berjaya ringankan beban keluarganya ; dari segi bebanan kewangan dan perasaan. Saya cuma meminta sahabat saya supaya bertenang dan berehat kerana urusan hospital dan bil saya yang akan uruskan. Terharu bila beliau berkali-kali mengucapkan terima kasih kepada saya. Oh lupa, beliau disahkan mengalami pendarahan usus yang serius dan perlu dipantau selama 5 hari untuk antibiotik dan jika masih tidak sembuh beliau mungkin akan menjalani pembedahan.
23 May 2011. Saya telefon sahabat saya, bertanya keadaannya. Alhamdulillah beliua telah dibenarkan keluar. Sekali lagi beliau berterima kasih . Berkali-kali sehingga bergenang air mata saya. Dulu saya sangat menghargai beliau kerana menyokong bisnes saya dengan mengambil polisi yang saya cadangkan walaupun beliau belum faham sepenuhnya kepentingan polisi tersebut. Saya amat menghargainya. Kini dengan polisi tersebut saya mampu membantu beliau yang dalam kesakitan dengan memberi pilihan untuk mendapatkan bantuan perubatan pakar dan bil ditanggung oleh polisinya. Dan saya dihargai. Juga amat dihargai bilamana beliau meminta saya quote kan quotation untuk polisi satu keluarga pula. Alahamdulillah......:) rezeki saya.
Dalam dua minggu lagi saya akan hantarkan pula cek tuntutan hospitalnya yang bernilai RM1000. Alhamdulillah, whats matter is sahabat saya sihat dan gembira.
Ulasan
Catat Ulasan