Khamis, 12 Mei 2011

Being a mother..

Happy mother's day ... for all moms out there..

Mungkin entry ni terlambat, tapi rasanya tak pernah terlambat untuk kita raikan kasih sayang seorang ibu kan? Dalam Islam sendiri sehari 5 kali kita doakan ibu (setiap kali lepas solat), jadi sebenarnya setiap hari kita raikan ibu.

Being a mother... bagi saya satu anugerah yang paling besar dalam hidup. Tak ternilai dengan apa pun. Saya menjadi ibu di usia yang masih muda. Masih bergelar pelajar. Hati memang sangat berdebar-debar, bimbang tak mampu menjadi ibu yang baik. Namun saya sangat yakin saya sudah bersedia dari sejak janin itu melekat di dalam rahim saya. Saya pernah berdoa, 'Ya Tuhan, andai nyawaku tidak panjang, Kau berilah peluang kepadaku untuk sekurang-kurangnya menjadi seorang IBU....' Alhamdulillah itu yang saya dapat.

Saya masih dapat membayangkan wajahnya, baunya, suara tangisannya, matanya...sewaktu anak saya dilahirkan. Segalanya masih segar. Itulah kenikmatan paling besar yang dianugerahkan kepada saya olehNya. Saya tidak dapat gambarkan bagaimana perasaan saya, yang hanya seorang ibu yang mengerti.. Tuhan, syukur tidak terhingga atas anugerah itu.

Jadi, saya sangat sedih jika seorang wanita yang dianugerahkan gelaran ibu (sama ada dengan rela atau tidak) menafikan perasaaan keibuan itu sehingga sanggup membunuh anak sendiri. Saya percaya setiap ibu rasakan apa yang saya rasa. Cuma mungkin bagi sesetengah yang menjadi ibu tanpa rela, ingin menafikan naluri itu.



buah hati mama

 Kepada ibu-ibu... anda lah yang TERHEBAT. Kerana tiada tandingan kasih sayang seorang ibu, pengorbanan seorang ibu.....

2 ulasan:

  1. Selamat Hari IBU...semoga Berbahgia bersama Keluarga Tercinta :-)

    BalasPadam