Ahad, 6 Julai 2014

Perjalanan mencari diri. Pt 3

Merasa nikmat "faham" yang di anugerahkan Allah adalah tidak ternilai. Namun bagi saya itu bukan penghujung jalan saya dalam mencari diri. Bahkan satu permulaan baru kepada satu dunia baru. Saya terasa bagai dihidupkan semula. Mati sebelum mati.
Allah berfirman (maaf ayat dan surah saya dah lupa) , maksudnya janganlah kita mengaku beriman selagi tidak diuji.
Tuhan yang Maha Kaya. Dia uji.. ujian demi ujian. Yang saya mendalami maksudnya supaya terus memahami di sebalik ujian itu saya akan temui setiap jawapan yang saya damba. Supaya saya hanya meminta dan bergantung hanya kepada Tuhan saya. Bukan makhlukNya yang sama fana dengan saya. 
Maka usai setiap ujian...malah fasa ketika ujian...saya mampu melihat jelas dan nyata mengapa saya diuji. Maha Suci Ya Khaliq...
Dia memberi saya rasa nikmat sabar dan nikmat diuji. Dia memberi saya rasa nikmat airmata taubat. Lantas air mata hanya tumpah kerana rindukan nikmatNya itu. 
Saya hanya hambaNya yang sangat lemah. Yang masih jauh perjalanan dalam mencari ilmuNya. Yang masih banyak dosa. Yang masih berusaha. Terima kasih YaTuhan... kerana utuskan pelbagai pertolongan melalui pelbagai bentuk. Itu rahmat yang tak ternilai. 


Sent from Samsung Mobile

Tiada ulasan:

Catat Ulasan