Selasa, 9 Julai 2013

Sedetik, hati pun berkata-kata...

Aku hanya seorang insan, kebanyakan masa aku lemah dan fragile bila acap dihambat ujian. Ada waktu ketika , hati ku bagai mempersoal ketetapan Dia. Allah, ampunkan aku.

Aku tahu, aku insan terpilih...

Allah tidak memberati seseorang melainkan apa yang terdaya olehnya. Ia mendapat pahala kebaikan yang diusahakannya, dan ia juga menanggung dosa kejahatan yang diusahakannya. (Mereka berdoa dengan berkata): "Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau mengirakan kami salah jika kami lupa atau kami tersalah. Wahai Tuhan kami ! Janganlah Engkau bebankan kepada kami bebanan yang berat sebagaimana yang telah Engkau bebankan kepada orang-orang yang terdahulu daripada kami. Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau pikulkan kepada kami apa yang kami tidak terdaya memikulnya. Dan maafkanlah kesalahan kami, serta ampunkanlah dosa kami, dan berilah rahmat kepada kami. Engkaulah Penolong kami; oleh itu, tolonglah kami untuk mencapai kemenangan terhadap kaum-kaum yang kafir".

Allah Yang Maha Mengetahui, Maha Pengasih, kurniakan kekuatan buatku untuk terus berjuang. Sesungguhnya aku tewas juga kadangkala dengan hasutan iblis laknatullah...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan