Sabtu, 20 Ogos 2011

Jujur ku katakan...


Sudah 20 hari ... baru hari ni sempat saya menjengah blog. Malam Ramadhan ke 20, buat pertama kalinya saya hampir menangis menghayati manisnya ibadat. Astaghfirullah... jauhnya saya terlalai. Ahamdulillah...Allah beri saya sekelumit perasaan itu... MasyaAllah indahnya perasaan itu....

Selalu kita mengharapkan kita dapat Ramadhan yang terbaik. Tapi seringkali juga kita lalai dan leka. Semakin tibanya penghujung Ramadhan, instead of mengejar Rahmat Lailatulqadar, kita lebih leka mengikut nafsu. Ada hikmahnya bila nikmat kesihatan di tarik sedikit, agar saya lebih mendekatiNya...

Hibanya hati .. memikirkan bahawa saya tega membiarkan 20 hari berlalu tanpa kesungguhan. Hanya leka memikirkan soal-soal dunia yang tidak ke mana.

Jujur saya katakan...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan