Isnin, 14 Mac 2011

macam-macam kisah..

Pening..Pusing..Malas..
Itulah perasaannya sekarang.Ppenyakit betul, sampai nak on internet pun malas...

Sehari dua ni macam-macam kisah yang berkisar tentang kisah yang sama berputar dalam hidup saya. Macam tema pulak, dengar kisah yang sama, tengok tv kisah yang sama, baca paper kisah yang sama, buka internet pun banyak kisah yang itu juga. haish....sigh...

Tadi singgah blog GA, terbaca pula entry tentang CURANG.( free2kanlah diri nak klik ye). Thanks GA for the great info.Isu curang ni jangan kita ambil mudah, kerana perkara yang kecil dan remeh mungkin boleh membawa kemudaratan yang besar. Mungkin boleh menyebabkan perceraian. Bagi saya, tak kiralah lelaki ke perempuan, semuanya mempunyai peluang yang sama. Atas diri masing-masing yang tentukan bagaimana.

Kepada mereka yang mengahadapi masalah yang agak2 lebih kurang camni, saya nak kongsikan sikit tentang artikel dalam pancaindera semalam (DCCK). Pandangan si penulis memang saya setuju. Katanya, sebagai isteri, bila dapat tahu suami jatuh hati pada wanita lain di luar, jangan kita cepat melatah. Apa yang kita boleh buat, menurutnya adalah:

 1. benarkan saja, terutamanya jika dia mampu. Suami bukan hak mutlak kita, anggaplah dia sebagai pinjaman Allah. mungkin memang jodohnya hak orang lain juga

2.  kalau dia cuma nak suka2 dan seronok2 je buat maksiat, kita lah carikan borang poligami attach sekali dengan taklik baru . suruh dia kawin

3.  tapi jika anda tau suami memang tak mampu berpoligami, dan anda enggan bantu, bersedialah untuk bercerai secara baik. tambahan lagi jika rasa sayng sudah hilang. untuk apa bersama tapi tak bahagia, anak2 yang ankan jadi mangsa.

4.  kalau suami jeis yang mudah naik tangan, belasah anda macam punching bag, jangan tunggu lagi. terus angkat kaki. anda ada hak sebagai wanita. sekarang banyak saluran untuk membantu wanita.

Kesimpulannya, bantu diri kita untuk bahagia dulu kerana bila kita bahagia barulah kita boleh membahagiakan orang2 di sekeliling kita.

Itu serba sedikit isi artikel. Dan saya sangat setuju. Be positive , that's all it takes. Dan sebagai wanita pegangan saya mudah, hope for the best, prepare for the worst. Coz kita tak tau apa yang kita akan hadapi. Life is uncertain....

Selasa, 8 Mac 2011

Isteriku Zulaikha...

Selamat kembali ke dunia blog kepada diri sendiri.....

Setelah lama bercuti drpd membuka blog, saya dengan rendah hati nak minta maaf pada Diyana yang telah men'tag' saya untuk contest, tapi saya sangat tak berkesempatan. huhu... (busy sgt ke makcik ni???)

Orait, tinggalkan yang itu. Baru-baru ni semasa bercuti sakit (tak ingat tarikhnya) saya ter tukar channel ke TV9 dan ter tonton satu drama "Isteriku Zulaikha" .. tulah tajuknya. Dan saya telah jatuh hati dengan kisah nya. Sangat santai, dan yang menariknya dalam cerita tu tak de watak antagonis. Semuanya baik-baik. Dan semuanya berkisar tentang CINTA.

Sang suaminya dengan dilema antara isteri yang tidak dicintai dan kekasih yang tidak direstui..iskk...touching..